Een-na-laatste week.

4 oktober 2013 - Wilderness, Zuid-Afrika

Deze week staat nog in het teken van de stage en school, hoewel dat in rustiger water is gekomen.
De meesten van ons zijn langzaam aan al gericht op het vertrek naar huis, maar willen deze ervaring eigenlijk ook nog niet loslaten en dat geeft een wat vreemde sfeer. Dus maar de zinnen verzetten en nog optimaal genieten van dit prachtige land!
Wat hebben we zoal gedaan?
High Tea:
Wat op initiatief van Gail een “girls High Tea” moest worden, mondde uit in een “girls + boys high tea”. Gelukkig maar, want behalve dat het heel gezellig was, bleken we daarna onze eerste lekke band te hebben (een wonder dat het niet eerder is gebeurd gezien de dirt roads die we elke dag naar school rijden). Voordat we het wisten waren “onze jongens” al aan het werk (op zo’n moment laten we onze “zelfstandigheidstrekjes” graag even voor wat ze zijn); bedankt jongens – top!
Ze hadden natuurlijk een drankje verdient dus goede reden om daarna nog even naar Pili Pili te gaan.
Plettenburg Bay:
Een dag geen school vanwege de stage en aangezien ik geen cliënten gepland had, was ik een dagje vrij en ging er alleen op uit. Een bijzondere dag; een consult met Joy Truscott en genieten van Plettenburg Bay!
Knysna:
Wat een heerlijk stadje is dat toch; het prachtige Waterfront, The Heads, Thesen Island; prachtig!
De week eindigde met een verrassing van mijn huisgenootjes Marije en Rene.
Ze vonden dat mijn verjaardag maar alvast gevierd moest worden aangezien we hier dan weg zijn… Ze namen me mee naar een prachtig, feeëriek plekje: De Rosenhof, een restaurantje op weg naar Oudshoorn, waar we heerlijk hebben genoten van de lekkerste carrotcake ever! – een heerlijke lunch, in de zon en met het mooiste uitzicht en een prachtig cadeau bedankt lieverds! Weer een mooie herinnering erbij!

1. Judith:
    4 oktober 2013
    Hey Jolanda

Ik heb met plezier je verhalen gelezen en je mooie foto's bekeken geniet nog even van de laatste weken
    en tot snel!!

groeten Judith
  2. Janny hornstra:
    6 oktober 2013
    Hoi Jolanda

Weer thuis in Driebergen met vast nog vaak de gedachten in SA. Geniet eerst weer thuis van je huis en familie. Deze mooie maanden vol vriendschappen en indrukken blijven vast voor altijd in je gedachten. Dank voor je leuke verhalen. Janny
  3. Gardi:
    14 oktober 2013
    Dag Jolanda,

Vandaag ben je jarig?
    Van harte gefeliciteerd! Je bent weer thuis en viert je verjaardag bij je familie en vrienden ook weer heel speciaal.
    Heel veel plezier.
    Lieve groet Gardi
  4. Margreet:
    17 oktober 2013
    een latertje!
    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    bedankt voor je mooie foto's van zuid-afrika,
    genietend zitten te bekijken..