Examens!

4 september 2013 - Wilderness, Zuid-Afrika

4 september
Mijn oudste zus is jarig; gefeliciteerd Lies! Het spijt me dat ik er niet bij kan zijn vandaag…
Update:
De examens zitten erop!
Naast de schriftelijke examens ook een praktisch examen onder de “strenge” ogen van Gail. Na het laatste examen afgelopen vrijdag zijn Rene, Marije en ik naar het strand van Sedgefield gegaan om lekker even uit te waaien, waarna we "traditiegetrouw" de examenweek afsloten met een gezellige lunch en ’s avonds hebben we een hele gezellige avond gehad bij de heren van Toppings (zie foto's "feestjes")
Zaterdagavond met de huisgenoten een luie ladies-movie-night gehouden om even bij te komen van alle stress ;-)

Zondag hebben we met een groepje de beroemde spoorwegwandeling gedaan naar de cavemen!
De spoorweg werd vroeger gebruikt door De Outeniqua Choo-Tjoe stoomtrein.
Na schade aan de rails door een ernstige storm is de trein sinds 2005 buiten gebruik. Voorheen kwam deze stoomtrein ook voor de academie langs, maar helaas, dat is dus verleden tijd (ik heb er nog wel een foto van gevonden uit 2004). Wel kun je nu een wandeling maken over de rails; in ons geval van Wildernis naar Victoriabaai.
Onderweg kom je o.a. over een 210 meter hoge brug, de Kaaimans River Bridge en passeer je prachtige uitzichten en tunnels. Halverwege konden we een kijkje nemen bij de cavemen; een groepje daklozen/hippies die in een grot leven. Ze hebben er haast een sprookje van gemaakt, maar ik zou er niet graag een nacht doorbrengen…
Het wachten is op een geldschieter om de trein weer te laten rijden. Wat zal het prachtig zijn als er weer stoom wordt geblazen!

Afgelopen maandag bleek dat iedereen de examens heeft gehaald! We zijn klaar voor de stage!

1. Elise:
    4 september 2013
    'Oudste zus' .... En ik voelde me al oud, dit helpt niet zusje :-)
    Gefeliciteerd met het halen van je examen, goed hoor! Moet lekker gevoel zijn. We skypen snel, xxx
  2. Annemieke:
    5 september 2013
    Gefeliciteerd meissie! Nu de stage- periode, spannend!
    Wij genieten hier nog na met een Indian Summer, heerlijk warm. Begint bij jullie nu het voorjaar? Xx Annemieke
  3. Kit:
    5 september 2013
    Van heel harte gefeliciteerd Jolanda! Wat fijn voor je. En nu op naar de afrondende stage... Veel plezier daarmee. Vrolijke groet, Kit
  4. Lenidejong:
    5 september 2013
    Proficiat, geweldig gedaan. Ben trots o P je.
  5. Janny hornstra:
    5 september 2013
    Super Jolanda. Goed gevoel voor je denk ik dat je dat weer hebt kunnen afronden. Op naar de praktijk. Fijn weekend alvast. Wat doen jullie leuke dingen. Hier ook nog steeds genieten van de lange zomer.
  6. Gardi:
    Dag Kanjer,

Van harte gefeliciteerd, super gedaan. Nu steeds meer de praktijk. Ook dat gaat lukken. SUCCES.
  7. Marja Prinsen:
    5 september 2013
    Gefeliciteerd met het behalen van je examens! Top!
    Succes met het praktijkgedeelte.
  8. Anneloes:
    7 september 2013
    Beetje late reactie, nog gefeliciteerd met je zus! En met het halen van je examens! Echt zo knap. Het lezen van je verhalen blijft tof.
    Xx je lievelingsnichtje ;)
  9. Sanne:
    10 september 2013
    GEFELICITEERD!!!!
  10. Hester:
    12 september 2013
    Wat goed zeg !! Lekker, that's in the pocket !!
    Zo te lezen hebben jullie het superleuk met elkaar en genieten jullie volop van dat mooie land ! Leuk hoor!
    Veel succes met je praktijkgedeelte , dat gaat je vast heel goed af !
    Liefs Hester X
  11. Hester:
    12 september 2013
    en ..... geniet vooral nog een aantal weken van al het moois dat Z-Afrika heeft te bieden. Leuk, al je verhalen !! X
  12. Wilma:
    19 september 2013
    gefeliciteerd! Wist wel dat je het zou kunnen.
    liefs, Wilma