De studie is begonnen!

7 mei 2013 - Wilderness, Zuid-Afrika

De studie is begonnen! De school ligt op een prachtige hoge plek met een fabelachtig uitzicht over het meer en de vallei.

We hebben een klas van 24 studenten waarvan 10 uit Nederland, 2 uit Duitsland, 1 uit België, 1 uit Australië en de rest uit Zuid-Afrika. Het is een erg leuke, diverse groep. We krijgen les van Gail Meggersee, een van de grondleggers van de techniek, en Boetie Toerien, een practitioner uit Kaapstad. Beide geven prettig, met humor, les en vooral de anatomie wordt er echt ingestampt… en dat werkt! (ze hebben hier nog niet gehoord van competentiegericht leren ;-)

We zijn ook al begonnen met de techniek, wat nu nog bestaat uit het opzoeken en voelen van bepaalde punten, m.n. in de onderrug. Dit oefenen moet zo vaak mogelijk en op zoveel mogelijk lichamen om zo de techniek goed te gaan beheersen. Iedere dag oefenen we op school en daarnaast ook thuis. Hiervoor hebben we een behandelbank kunnen lenen die pontificaal in de huiskamer staat. Dus ja; hier wordt zeker wel gestudeerd!

Zaterdagavond organiseerde Gail de eerste braai (BBQ) op school; iedereen nam wat mee en het was heel gezellig!

Het is voor mij echt heel leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. Ga daar zeker mee door! Maar, ouderwetse post is ook mogelijk….en leuk!                                   Dus, mocht je de behoefte voelen om wat op te sturen ;-)                                    Jolanda de Jong

c/o Mrs Meggersee

P.O.Box 569

Wilderness 6560

South Africa

Liefs uit SA!

1. Annemieke:
    7 mei 2013
    Wat leuk om te lezen! Zijn er al dolfijnen gespot door jullie? Heel veel liefs van ons uut Zwolle Annemieke en Paul
  2. Dick Schrijer:
    7 mei 2013
    Eindelijk de studie is begonnen, ik was bang dat je daar alleen verplicht van de zon moest genieten.
    De foto's zien er goed uit.
  3. Gardi:
    He Jolanda,

Wat een prachtig avontuur als je dit zo leest en bekijkt, echt een andere wereld. Mooi hoor heel veel succes en plezier. Groetjes Gardi
  4. Maya:
    Hi Jo!
    Wauw, wat een leuke foto's! De academie, jullie huis, het uitzicht(!!), de leuke mensen met wie je duidelijk een goede klik hebt... ziet er heel erg goed uit. Je straalt op de foto's en dat zegt genoeg denk ik.

Ontzettend veel succes met het studeren en vooral veel wijsheid en natuurlijk heel veel lol gewenst!

Liefs Maay
  5. Janny hornstra:
    Goedemorgen Jolanda.

Erg leuk om je verhalen te lezen. Fijn om te horen dat je het goed naar de zin hebt en een leuke groep hebt. Foto,s zien er ook aantrekkelijk uit hoor. Naast de studie ook tijd voor gezelligheid, altijd goed. nog steeds zomer daar. Hier ook een prachtige tijd met mooi weer en extra vrije dagen. Op mijn ritje naar Zwolle kan ik nu volop genieten van de kleurenpracht van de bollenvelden.
    Veel plezier en succes met de studie.
  6. Judith:
    Hoi Jolanda

ziet er geweldig uit allemaal zeg!!
    Fijn om te lezen dat je zo naar je zin hebt
    Veel plezier en succes met de studie

groeten Judith
  7. Riet en Hans ( ouders Mascha ):
    8 mei 2013
    Goed om te zien ( en te horen van Mascha ) dat jullie zo goed met elkaar kunnen opschieten. Leuke foto's !
  8. Sandra:
    Ha Jolanda!

Wat geweldig leuk dat je dit blog bijhoudt. Mijn vriendinnetje Mascha woont namelijk bij je in huis en zo heb je me met al je foto's een mooi beeld gegeven van haar nieuwe verblijfplaats. Het lijkt me een heerlijke plek om voor een paar maanden te verblijven, niks mis mee ;-). Heel veel succes gewenst met de studie en hoop nog veel mooie plaatjes van SA te gaan zien!

Groetjes van Sandra
  9. Elise:
    9 mei 2013
    Ha zus, gaat volgens mij best goed daar hè? Hier ook, ben net terug van fietstochtje naar ons mam. Ik ga ook nog wat uitgebreider naar je mailen! Geniet! Xx
  10. Cora:
    9 mei 2013
    Geweldig om je vrhalen te lezen Jolanda, mooie foto's. Geniet er van! Groeten, Cora
  11. Cora:
    9 mei 2013
    Hier nog een e voor bovenstaande
  12. Anita:
    9 mei 2013
    Het is echt zo tof om jouw verhalen en belevenissen te lezen, het is dan net of je erbij bent! Je kunt goed schrijven hoor.. wie weet ooit eens bundelen? hahaha, nee hoor richt je eerst maar op deze mooie studie. Ik hoop echt dat het je helemaal mag brengen wat je hoopt. Super dat je deze uitdaging mag doen. Geniet daar en suc6 met je studie, tot krabbels maar weer!
  13. Mirjam:
    11 mei 2013
    Dag lieve Jolanda,
    Wat leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bewonderen. Ik ben trots op je. Ik hou je profiel in de gaten. Liefs
  14. Gannah:
    14 mei 2013
    Heee Jolanda!! Zit je dan eindelijk in Zuid Afrika! Wat leuk om de foto s te zien.
    Ziet er mooi uit, maar ook hard aan de studie. maar zo te zien erg gezellig!
    Veel plezier knuffel Gannah