Break...

3 juli 2013 - Wilderness, Zuid-Afrika

De vakantie is begonnen, maar ik zal jullie eerst nog even bijpraten vanaf mijn laatste verslag (sorry Sanne ;-).

De laatste tentamens voor de vakantie zijn (denk ik) behaald en de verlenging van het visum is aangevraagd. Dat was een hele ervaring, je moet er even de tijd voor nemen en dan is het verder afwachten; de papieren gaan naar Pretoria en met zo’n 3 weken horen we of we langer mogen blijven (legaal…).

Verder gaat alles hier z’n gangetje…. Dagelijks naar school, op een dag ineens verrast worden door een file waardoor we een uur te laat waren (kun je het je voorstellen Annemieke; een file in Wilderness? - ze gaan een rotonde aanleggen bij het View dus de komende tijd moeten we maar een andere route nemen – geen stress…)

Een bijzondere ervaring op school… Daarvoor moet ik eerst vertellen dat wij iedere dag starten met 30 seconden stilte waarin je als voorbereiding op de dag even de tijd neemt voor positieve gedachten, liefdevolle gedachten, een gebed, wat je wilt; ze noemen het 30 seconden "loving thoughts"… Op een ochtend hoorde ik van Annemieke slechte berichten van collega’s en aangezien zij wist van de Loving Thoughts vroeg ze mij daar aan te denken die dag (operatie van Lianne). Ik heb de klas verteld over wat er speelde en of we die ochtend met z’n allen specifiek aan de zieken in onze omgeving konden denken …. En dat was zo mooi! Iedereen leefde intens mee. Alle liefde en positiviteit ging voelbaar richting Nederland!

Ondanks dat het hier winter is, genieten we nog bijna dagelijks van het zonnetje. Ik heb zelfs nog een kanotocht gemaakt in de omgeving; veel mooie vogels gezien in een prachtige natuur!

Vorige week donderdag was de laatste dag school voor de break; het “grote examen” anatomie. Iedereen was een beetje moe (zie bleke snoetjes op de foto’s) en aan vakantie toe… maar niet voordat we met bijna de hele klas hebben geluncht bij Zucchini’s. Even afscheid nemen voordat iedereen zijns weg ging…

Trouwens, we hebben afscheid moeten nemen van de flamingo’s; die zijn ‘m weer gevlogen…. maar mijn familie is afgelopen weekend “ingevlogen”! Daarover later meer!

Liefs!

PS; ik “moet” van Wilma meer foto’s van mijzelf plaatsen, dus hierbij Wil!

1. Janny hornstra:
    3 juli 2013
    Op vakantie in SA. Heel veel plezier samen met je familie. Wel heel leuk om ze weer te zien Jolanda. Voor beide kanten een hele ervaring.
    Hier krijgen we ook zomer. In het noorden beginnen de vakanties vrijdag. De laatste maand Sophia en wat voor een maand maar dat heb je ook allemaal al vernomen.
    Lekker genieten samen.
  2. Gretha:
    4 juli 2013
    Mooi verhaal Jolanda, vooral hoe jullie positieve gedachten richting Lianne en andere zieken hebben gestuurd.
    fijne tijd met je familie.
  3. Betina Osotveen:
    10 juli 2013
    Hi Jo!

Groot gelijk, no stress! je bent inmmers in zuid afrika ;-)
    Hele fijne vakantie, en geniet er lekker even van met de familie.
    Groetjes uit Utrecht
  4. Dehlia:
    16 juli 2013
    Hoi Jolanda. Wow wat prachtige fotos allemaal. Ik schaam mij echt, maar ik zie het nu pas allemaal, want het is mij niet helemaal gelukt te subscriben aan jouw reisblog. Ik hoop dat het nu goed gaat en dat ik ze krijgt. We missen jou hier. Wij gaan 12dec tot 12 jan naar ZA op vakantie, ik kan niet wachten!!! Heel veel plezier. PS: hoe gaan dit met jou Afrikaans meisie? Praat jy al goed? Wanneer jy terug is gaan ek en jy slegs Afrikaans praat hoor!!! Veel liefde en groete van my, jou Suid-Afrikaanse boeremeisie maatjie hahaha