Kadootjes

16 juni 2013 - Wilderness, Zuid-Afrika

Ik schreef vorige week over een aantal bijzondere momenten, maar deze week kwam ik eigenlijk pas erachter hoe bijzonder de flamingo’s echt zijn. Ik hoorde namelijk dat het al 10 jaar geleden is dat ze voor het laatst in Wilderness zijn geweest. En nu staan ze dagelijks in mijn ”voortuin”! Ik kan eindeloos naar ze kijken want ze zijn prachtig; hoe ze lopen op hun lange stelten met zwarte voetjes, hoe ze slapen met hun kop in hun veren (blijven ze echt altijd staan?), hoe ze altijd gezamenlijk van links naar rechts bewegen, hoe er eerst eentje opschrikt en opvliegt, waarna ze allemaal opstijgen en binnen een paar seconden een perfecte V-formatie aannemen; een perfecte harmonie. Ze verdienen nog meer foto’s op mijn blog!

Ik ben hier nu bijna 8 weken; ongelofelijk! De weken vliegen voorbij en het is goed te ervaren dat een stap (of meer) zetten buiten de comfort-zone, heel veel kan opleveren! Niet alleen betreft de dagelijkse ervaringen, maar ook als je kijkt wat dit alles met je doet …  Bijvoorbeeld weer zo’n uitspraak van Boetie:
“ The thing that is really hard
and really amazing
is giving up on being perfect
and beginning the work of becoming yourself”…
Dat krijg je er zomaar bij… En zelfs bij je kopje cappucino bij Mugs & Beans verschijnt een spreuk op het schoteltje: “Be your own kind of beautiful “ Of “Be the person your dog thinks you are” … ;-)

Qua opleiding neemt de druk wat toe, nu we nog maar 2 weken te gaan hebben voor de vakantie. Komende week nog 2 testen en volgende week een groter examen. En een rollenspel Clientmanagement ook nog…. Spannend! Wat ook spannend wordt deze week is het aanvragen van een verlenging van ons visum. Dat kan nog wel een dingetje worden hier in Zuid-Afrika… Maar, na een lekker ontspannen weekend zien we wel weer wat de week ons gaat brengen op dit speciale stekkie! Dag lieve allemaal!

1. Lenidejong:
    16 juni 2013
    Hopelijk zijn de flamingos er ook nog als wij er zijn!! Verheug me er echt op. Ben je al klaar voor onze komst?
  2. Elise:
    16 juni 2013
    Prachtige foto's weer! Sluit me aan bij onze zus... Ik kijk ernaar uit om over een kleine twee weken naar je toe te komen. Succes met studie komende tijd en tot gauw! Xx
  3. Marja Prinsen:
    17 juni 2013
    Prachtige foto's van de flamingo's. Succes met de komende testen en dan lekker vakantie. Veel plezier met je familie!
  4. Annemieke:
    Wat mooi, wat mooi!
    Op dit moment ben ik ook weer omgeven door bergen en realiseer mij opnieuw hoe indrukwekkend de natuur is. Groetjes vanuit Italië, xx
  5. Alice:
    17 juni 2013
    Bofkont! Wat bijzonder. En wat schrijf je mooi. De impact van deze periode spat van de computer! Liefs Alice
  6. Anita:
    18 juni 2013
    Hey Jolan, heerlijk om jouw verhalen weer te lezen.. wat een prachtige foto's maak je zeg.. prachtig. Wat is de natuur daar adembenemend mooi.. Succes met de laatste loodjes voor de vakantie, hard werken! Het gaat je vast lukken. Groetjes uit Driebergen
  7. Charlotte Overeem:
    23 juni 2013
    Leuk te lezen wat je aan inspiratie opdoet in Zuid Afrika. Je komt met veel bagage terug, dat staat al vast. Fijne vakantie met je moeder en zussen!
  8. Louise:
    25 juni 2013
    Jolanda! Geweldige ervaringen en ik heb al bijna vergeten hoe mooi mijn landje ook alweer is.... ;) Zie je waarschijnlijk in augustus....zal je mailen! xxxx
  9. Wilma:
    26 juni 2013
    je zou een boek moeten schrijven, je kunt het ontzettend goed!
    Fijne tijd met je familie en goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Veel liefs, Wilma
  10. Sanne:
    3 juli 2013
    Lieve Jo, wat een prachtige verhalen allemaal en wat schrijf je leuk! Ik blijf lezen. Je laatste verhaal is alweer een terug, dus ik vraag me af wat je de afgelopen 2 weken hebt beleefd. Ongetwijfeld heel druk met de studie geweest! Heel veel plezier met the family en ik geniet met je mee.
    Ik hoef nog maar 5 weken (iets langer) te werken, voordat ik met verlof ga, dus dat begint ook op te schieten. Net zoals mijn buikje (zo mag ik het dus eigenlijk niet meer noemen, gezien de grootte). Alles gaat goed hier, maar we missen je wel! Have fun, meis! Xxx