De vakantieweek.

15 juli 2013 - Wilderness, Zuid-Afrika

De eerste dag van de vakantie ben ik met klasgenoot Johan meegereden naar Kaapstad en kon ik dus heerlijk van de omgeving genieten waarna ik ’s avonds mijn moeder en zussen opgehaald heb van het vliegveld.

We hebben samen Kaapstad verkend, veel geluk gehad met het weer waardoor we met de kabelbaan de Tafelberg (zonder “tafelkleedje” lees; bewolking) op konden en hebben genoten van het prachtige uitzicht over Kaapstad en de zee.

Ook hebben we dit weekend een klein stukje van het Kaapse Wijnland gezien en vlakbij Franschhoek het Wijn-estate Boschendal bezocht. Daarna naar Stellenbosch, een historisch universiteitsstadje en wijncentrum met lanen met eeuwenoude eiken en huizen in Kaaps-Hollandse stijl. Ook de slavenhuisjes uit 1834 zijn nog te zien en “Oom Sammie se winkel”, een ouderwetse dorpswinkel waar je een stap terug in de tijd zet.

De weg terug naar Wilderness was wederom prachtig (struis- en kraanvogels gezien!). De volgende dag naar Knysna geweest; eerst naar het olifantenpark waar wees-olifanten worden opgevangen en we heel dichtbij de olifanten konden zijn, hen konden voeren en aaien. Machtige, intelligente dieren!

Om nog meer dieren te spotten zijn we ook nog naar Botlierskop (bij Mosselbaai) geweest voor een gamedrive. We hebben o.a. olifanten, leeuwen, diverse bokkies, buffels en elandantilopen gezien. Halverwege zijn we gestopt voor een kleine picknick op een prachtige plek waar je bijna 360° ver om je heen kon kijken. Na een heerlijke overnachting in de (zeer luxe) safaritent, werden we “uitgezwaaid” door de velvetaapjes!

De laatste dag hebben we nog een prachtige tocht door de bergen gemaakt naar Oudtshoorn – aldaar natuurlijk de struisvogels bekeken.

Zuid-Afrika laten zien in 1 week is natuurlijk niet mogelijk maar met bovenstaande, Mosselbaai en de FarmersMarket in Sedgefield hebben we toch heel wat gezien in 1 week! Teveel om exact te beschrijven, dus dit keer extra veel foto's (kijk in: foto's - map vakantieweek).

Dank voor jullie komst Mam, Lies en Leen; het was heel fijn dat jullie er waren!

1. Dineke en Piet:
    16 juli 2013
    Hoi Jolanda, wat was dit weer leuk om te lezen en te zien.
    De foto's met je zussen en moeder, speciaal he
    Prachtig om nooit te vergeten
  2. Sanne:
    25 juli 2013
    Wow, Jo! Wat gaaf, ik herken zo veel van onze vakantie en wil zo graag weer snel terug. Alles wat je in zo'n week laat zien, is mooi he. Fijn dat je familie er was! Dikke kus uit Nederland.
  3. Hester:
    12 september 2013
    Leuke foto van je moeder en zussen ! Bijzonder dat ze je zijn komen bezoeken daar. Als ik je verslag zo lees herken ik heel veel van mijn eigen reis jaren geleden , de mooie plekjes, wijnproeverijen, Tafelberg, Oudtshoorn struisvogels, Boschendal, Stellenbosch, safari, allemaal tè mooi ! Zo gaaf !
  4. Hester:
    12 september 2013
    Dit nemen ze je nooit meer af ! Wat een mooie en bijzondere ervaring! x