Christmas in July en Verjaardag

5 augustus 2013 - Wilderness, Zuid-Afrika

Weer een week voorbij en nog zo weinig tijd en nog zoveel te doen!
Gisteren een prachtige wandeling gemaakt, maar daarover later meer.
Wat is er, na mijn vorige verslag, de afgelopen weken zoal gebeurt?
We hebben een Zuid-Afrikaanse Christmas in July-party gehad bij Michelle en Lisette. Er was een heerlijke maaltijd bereid (een echt kerstdiner!) inclusief versiering, open haard, gluhwijntje…. Heel apart in juli! Na het diner hebben we kadootjes verdeeld ongeveer zoals wij in Nederland het kadodobbelen kennen. Het was een hele geslaagde, gezellige girls-night!

De dag erna was huisgenootje Marije jarig! We hebben eerst samen een fijne strandwandeling gemaakt en daarna bijna de hele dag in de keuken gestaan, want Marije heeft de volgende dag op school de klas getrakteerd op een lunch, bereid door haar en Andy; beide fantastische koks! En Rene en ik hebben al het snijwerk verricht… Al met best druk mee geweest, maar het was erg gezellig (en het eindresultaat mocht er zijn!)

Ondertussen - De Studie: Mochten jullie een verkeerd beeld krijgen aangezien dit blog vooral over de buitenschoolse activiteiten gaat ;-) de studie speelt toch echt nog een belangrijke rol. De theorie gaat gestaag door en de testen zorgen af en toe voor een beetje spanning, maar worden wel behaald!
Ondertussen zijn we met de techniek, na de onderrug en middenzone, aanbeland bij de nek en dat is wel weer even spannend maar erg interessant. We oefenen op elkaar en dat is leuk om te doen, en zeker niet onprettig om te ontvangen! Het is fascinerend om te ontdekken wat deze vriendelijke techniek teweeg brengt en hoe mensen hiermee geholpen kunnen worden. Wat zal het fantastisch zijn om daar straks mijn steentje in te kunnen bijdragen!
Maar eerst de studie af maken; De druk begint op te lopen om klanten te gaan zoeken voor onze stage over een paar weken – best spannend! Wordt vervolgd...

Liefs, Jolanda

1. Judith:
    5 augustus 2013
    Hey Jolanda

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en wat een mooie foto's zeg!

groeten Judith
  2. Gardi:
    5 augustus 2013
    Dag lieverd wat een mooie tijd daar zo bijzonder leuk om je zo te volgen veel plezier en succes nog groetjes Gardi
  3. Riet en Hans ( ouders Mascha ):
    8 augustus 2013
    Wat een fantastische foto's zeg ! Je hebt er ook oog voor.