Denk je aan Zuid-Afrika, denk je aan de “BIG 5” en wijn!

4 juni 2013 - Wilderness, Zuid-Afrika

Eerst de dieren:
Dinsdag hadden Gail en Boetie een uitje voor de klas geregeld; een game drive bij Botlierskop Game Reserve bij Mosselbaai. Ik was er vorig jaar ook geweest en het is daar prachtig! We hadden een uur eerder vrij gekregen – jippie - ja ik beken, ietwat schools gedrag na 5 weken  ;-)
Met ongeveer 20 personen pasten we net in een grote truck waarna onze enthousiaste gids ons naar de dieren leidde en er heel veel over kon vertellen. Tot mijn grote vreugde waren de giraffes (slechts 7 cervicale wervels Gail!) heel dichtbij (wat zijn ze toch mooi!) dus ik haalde mijn hart op met fotograferen. Andere dieren die we hebben gezien: olifanten, neushoorns, zebra’s, bokkies (in heel veel soorten en maten), buffel, leeuwen etc. Daarnaast reden we in een prachtige omgeving met een adembenemende zonsondergang aan het einde. Mooi schoolreisje! (bijgaande foto’s geven slechts een impressie …)

En dan de wijn!
Een klasgenote, Michelle uit Johannesburg, is vinologe  en wilde voor geinteresseerden wel een proeverij organiseren. Dus met 6 personen meldden we ons vrijdagmiddag na school braaf bij haar met een door haar opgegeven wijn en aangezien het heerlijk weer was hebben we heerlijk buiten onze les gehad. Dit keer behandelde ze witte (Zuid-Afrikaanse) wijn; een Sauvignon Blanc, Chenin Blanc, Chardonay in diverse types). Ze kon er heel veel over vertellen en ik herkende dan wel de smaken die zij aan gaf (peer, appel, gras etc), maar ik heb nog veel te leren; ik kom zelf niet veel verder dan "lekker of niet lekker…" En we hoefden het niet perse uit te spugen; het was heel gezellig!

O ja, en de opleiding natuurlijk! De lessen anatomie gaan gestaag verder en het beklijft al aardig bij iedereen! Verder zijn we bezig met de basisprincipes van de BodyStressRelease; hoe werkt het nu precies? Precies de vragen die ik bijvoorbeeld ook van een aantal van jullie kreeg. Het is nog best lastig om het geheel te zien en het eenvoudig te bewoorden, maar Ik zal op een later moment proberen iets meer uit te leggen. Alle vakken zijn heel duidelijk gerelateerd aan elkaar. De anatomie en de grondbeginselen komen terug in de techniek. Tot nu toe hebben we geoefend op de skeletjes en droog geoefend op elkaar. Komende week wordt het spannend; we krijgen allemaal onze eerste partner toebedeeld op wie we onze eerste echte behandelingen mogen gaan geven op de onderrug (met mogelijke resultaten tot gevolg...). Wordt vervolgd!

Liefs, jolanda

PS; de zon is inmiddels gearriveerd hoor ik? Geniet!

1. Sandra:
    4 juni 2013
    Fantastische foto's van die dieren Jolanda!!
  2. Janny hornstra:
    4 juni 2013
    Prachtig Jolanda je mooie foto,s. Vooral de details, stuk kont of rug. Fijn dat jullie ook zo kunnen genieten naast de studie. Wij hebben afgelopen week ons schoolreisje gehad naar de nieuwbouw. Geen wilde aspecten maar het ziet er heel mooi uit.
    tot de volgende keer.
  3. Marja Prinsen:
    6 juni 2013
    Wat een prachtige dierenfoto's, Jolanda!
    Leuk je verhalen te lezen. Je hebt een fantastische tijd zo te horen en te zien. Succes met de studie en geniet van al het moois om je heen.
    Groetjes, Marja
  4. Kirsten Schakelaar:
    7 juni 2013
    Hai Jol! Wat een geweldige verhalen! En je schrijft zo leuk! Ik zie het helemaal voor me... Heel fijn dat je ons op de hoogte houd van al je belevenissen!
    Veel liefs kirsten