Twee dagen voor vertrek...

22 april 2013 - Driebergen-Rijsenburg, Nederland

Het is bijna zover! Nog 2 dagen voor vertrek…

Mijn beslissing om deze stap te gaan zetten heeft onverwacht voor een hele speciale tijd gezorgd; natuurlijk veel zaken moeten regelen, afscheid nemen, werk overdragen en loslaten…

Maar wat fijn om te merken dat zoveel mensen meeleven, kaartjes sturen of cadeautjes meegeven. Vriendinnen die speciaal nog even langskomen om afscheid te nemen…. Alle e-boeken van Minke… Nog even uit eten met mijn familie … Buren die een afscheidsborrel voor me regelen… Hartverwarmend allemaal! Best moeilijk om weg te gaan voor zo’n “avonturier” als ik, maar dus zoveel om straks voor terug te komen!

En ik ben zo blij met alle steun! Allereerst natuurlijk van mijn moeder; zo stoer hoe ze achter me staat, maar ze zal het “gewoon even langs kunnen lopen” stiekem wel erg missen… Mijn zussen en vrienden die blij voor me zijn… Collega’s die zulke lieve dingen zeggen … De Isala die het mogelijk maakt om met verlof te kunnen gaan… Mijn huis- en kattenoppassen… Dankzij jullie kan ik dit allemaal gaan doen – echt fijn! Dankjewel!

De koffers staan klaar!          Op naar Zuid-Afrika!!!!

1. Annemieke:
    22 april 2013
    Je mag zo trots zijn op jezelf ! Hoe gaaf is het om je droom te gaan beleven..xx
  2. Miranda ten Brinke:
    22 april 2013
    Jolanda,
    Het is je gegund!!Een hele goede reis en ik ben benieuwd naar de eerste Afrika foto's ;)
    Grtz
  3. Gardi:
    Dag Jolanda,

Bijzonder veel plezier, succes, warmte, gezelligheid en niet te vergeten wijsheid toegewenst.

Lieve groet Gardi
  4. Elian:
    23 april 2013
    Heel veel succes! Sterkte met afscheid nemen en loslaten. Het gaat je lukken, je gaat een geweldige tijd tegemoet!

Tot later, Elian
  5. Kit:
    23 april 2013
    Dag Jolanda, morgen, op de achttiende verjaardag van mijn op ena jongste zoon vlieg jij over de grote plas . Zet m op daar met. de eerste vast zware dagen van wennen. Maar slaap en lekker eten en alle fascinerende dingen die daar gaat horen en doen zullen je snel een thuisgevoel geven. Wat leuk dat ik di zo een beetje mee mag beleven. Goeie reis en n vrolijke groet!
  6. Annemarie Veldkamp:
    24 april 2013
    Deze mail zul je vandaag wel niet meer lezen; want je bent nu onderweg!!
    Héél veel succes en ga vooral genieten!
    Vind je het goed dat ik deze blogsite doormail aan Giny? Zij zou ook graag op de hoogte blijven van jouw avonturen :-)

hartelijke groeten, ook namens Giny,
    Annemarie
  7. Caroline:
    24 april 2013
    Heey Jo, waarschijnlijk nu al onderweg in de auto. Ga het allemaal beleven en geniet van alles wat op je pad komt. Laat de boel de boel en bepaalde dingen vooral loslaten ;). Dikke kus en knuffel en ik ga je op dinsdag heel erg missen.
  8. Elise:
    25 april 2013
    nou, je bent weg! en als je dit leest ben je gearriveerd. Het afscheid was best even heftig, maar ik hoop dat het beter ging zodra je door de douane was? Ben benieuwd naar je eerste ervaringen (en foto's graag)!.
    x, Elise
  9. Wilma:
    25 april 2013
    Lieve Jolanda,
    ben benieuwd hoe de eerste dagen zijn. Denk veel aan je, maar weet ook dat het je zal lukken. Genieten!
    lieve groet, Wilma